Sunday, May 5, 2013

Time Machine...beep..beep..back to 21 April 2013

Hari bersejarah, tarikh yang akan kekal sebagai tarikh keramat bagi diriku... tepat jam 6.40 petang aku eksiden di jalan ketapang, pekan. MasyaAllah, tidak dapat ku gambarkan dengan kata-kata apa yang berlaku.. Kereta berpusing 5 kali terbabas langgar penghadang besi tepi jalan. Kemudian tersadai melintang tengah jalan. Pada ketika itu kaki ku tersepit, pintu kereta tak bleh bukak, tatkala itu adikku menjerit ''kak ina, LORIIIII!!!!''. Lalu ku pandang sebelah kanan, ternampak la lori yg besar dan laju. Adikku dengan segera melompat keluar berkaki ayam melarikan diri sementara aku tersepit. Masa itu aku mendengar azan berkumandang dengan sangat kuat di telingaku. Aku cuba untuk meloloskan diri namun tek berjaya.. Aku pasrah, aku tawakkal padaNya. Andai inilah ajalku...aku mengucapkan syahadah..Namun tiba-tiba mataku silau dengan kilauan cahaya biru. Oh kereta peronda polis, mereka cuba untuk memperlahankan lori itu. Alhamdulillah lori itu sempat brek...jarak antara lori dengan kereta sedepa aje mase tu.. Kemudian aku dikeluarkan dari kereta oleh orang-orang kampung.... Kepala ku rasa pening akibat hentakan yang kuat di cermin pintu dan di stereng kereta... Aku blurr... blurr sangat-sangat! Orang tanye apa pun time tu aku boleh jawab ''tak tahu, saya tak tahu.''

Kereta ku, Snow, remuk teruk... Astaghfirullahalazim..! Ya Allah apakah dugaan ku kali ini... Aku masih tidak stabil ketika itu... Ingin ku ceritakan lebih lanjut namun kenangan ini begitu pahit dan tragis bagi ku...

No comments:

Leelou Blogs