Sunday, April 21, 2013

CoReTaN sEoRaNg tEnAgA pEnGaJaR jUnIoR pARt. 2

Masih ku ingat masa kali pertama menjejakkan kaki di SMK Sungai Soi ni sebagai Guru Ganti... Masa tu environment sekolah ni sangat diam...tenang aje.. Dalam hatiku terdetik "hm, bagus nye sekolah ni...budak-budak pun berdisiplin."

RUPA-RUPANYA, mereka tengah menduduki Peperiksaan Penggal Pertama... Ceh patut la aman dan tenang suasananya... Hari pertama tu jugak aku dapat kertas jawapan peperiksaan Biologi Tingkatan 4 Ibnu Sina dan 5 Ibnu Sina... Terkial-kial aku dibuatnya...mane nak cekau skema jawapan ni??

Fuuhhh..Fuuuhh tarik nafas panjang-panjang dan ku cuba utk review soalan-soalan mereka dahulu...ooooo tentang ini... Maka aku pun mula menanda kertas tersebut satu per satu... Hm, tak la rumit sangat... Sampai la kepada kertas dua, ku mula menahan perut daripada tergelak *almaklum la, dalam bilik guru, mane bleh gelak AHAHAHAHAHA, nanti mengganggu cikgu-cikgu lain, kene pangkah aku nanti*.. Dah tak tahan sangat aku menunda kerja menanda kertas untuk disambung dirumah..

Haish macam-macam jawapan pelik-pelik yang mereka ni bagi... Agaknya kuat sangat bertafakur, bertawakkal dan memerah otak masa jawab soalan peperiksaan sampai berputar-putar jawapan yang diberi! >.< Yang paling tak boleh blah, ade budak tu, soalan suruh lukis sel tumbuhan dalam larutan hipertonik...DIA PERGI LUKIS SEL KANGKUNG dalam bikar...ADOI...memang gelak terguling-guling gua dibuatnya...

Adeh anak-anak biologi ku. Tak pe, nanti bila cikgu masuk mengajar nanti cikgu akan cuba yang terbaik untuk membantu kamu semua memahami subjek Biologi ini dengan lebih mendalam... InsyaAllah~~~

Di bawah ni ade koleksi kertas peperiksaan yang lawak-lawak...Moh kita gelak sakan bersama-sama!!






No comments:

Leelou Blogs